dinsdag 6 januari 2009

2 gedichten.

TV-KERST

Twee kerstkaarten
Één gemiste oproep
en meer sneeuw dan in Oostenrijk
volgens de radio
… kijk uit het raam.
… Pakt de telefoon.
… draait een nummer.
De telefoon gaat over.
De telefoon gaat over.
De telefoon gaat over.
… spreekt geen voicemail in.
… drukt geen hekje om zijn bericht opnieuw in te spreken
of terug te luisteren.
Of voor andere opties.
… legt de telefoon neer.
… Loopt naar de keuken.
… Laat de wasbak vollopen met warm water.
… Steekt zijn hoofd erin.
De telefoon gaat over.
De telefoon gaat over.
De telefoon gaat over.
… Sterft.

DAG BESTE MAN

Dag beste man
Loopt u een stukje met mij op?
Mijn paraplu is immers zoek

Kom, laat ons door dit steegje lopen
Het is hier stil, niet?
Laat ons hier even rusten.

Zeg beste man
mag ik u een geheimpje vertellen?
In mijn handtasje heb ik een verrassing.

Doet u eventjes de oogjes toe.
En niet stiekem spieken hè?
Ik heb even een karweitje te doen.

O beste man
is het niet te koud zo met de billen bloot?
zo kan ik er net wat beter bij.

Ik rits kwiek mijn handtasje open
wat is een vrouw zonder haar spulletjes?
Inderdaad meneer, weinig tot niets.

Maar beste man
waarom schreeuwt u toch zo hard?
Ik ben in luttele minuten klaar.

Met een schaartje knippen we
tot rafeltjes, gaat dat niet vlot?
En nu verbinden we draadje

aan draadje aan draadje
deksels goed vlechtwerk, vindt u niet?
Zeg u het maar na.

Goed zo, beste man.
Dat viel toch best wel mee?
en nu kunt u met alle vlijt

weer naar de kindjes kijken
naar hun hupsende billetjes
vanuit de struikjes verderop.

Dag hoor, vieze man
Dat geeft een veilig gevoel, niet?
Dat doet het inderdaad.
Een verdomd veilig gevoel.

Dag beste man.

3 opmerkingen:

Thijs zei

Ahah. Wow.

Koen zei

Hehehe.
meaning....?

Thijs zei

dat het vaag en cool is.